LoVe My FrieNds

Showing posts with label BiLa XieRza SuKa KuCiNg. Show all posts
Showing posts with label BiLa XieRza SuKa KuCiNg. Show all posts

Jul 12, 2011

hari ni letih...

disebabkan aku d0k umah jer..
maka, rumah ini aku yang kena uruskan..
termasuklah kucing2 yang 17 ek0r tu.
tiap2 hari aku wat keja yang sama...
kecuali kadang2 aku kena wat lebih.
cont0hnya aku kena mandikan kucing.
hari ni aku mandikan 8 ek0r kucing.
habis bercalar tangan aku..
huhuhu....cantik parut kt tangan aku(T.T)"
ni gambar semata2 dari pakcik go0gle.
aku x mandikan kucing aku guna mesin basuh tau.

Jul 7, 2011

CaT - caT di Rumah

entry pasal kucing...
ni kucing kat rumah aku..
banyak... meh teng0k :

kucing yang tid0 s0rang2 tu x dak nama lagi.
dia ada 5 adik beradik...
yang belakang dia tu ada 3 ek0r lagi. 
adik beradik juga tapi bukan dengan dia la...

ha, ni la tadi tu..tido bukan main sedap lg.
ye la, sejuk..baru lepas mandi.
sapa mandikan, k0mpem la aku..
sepatutnya empat adik beradik. 

 ni la kucing ke4 dari 3 ek0r yang di atas..
4 ek0r kucing ni suma kena panggil putut junior,
 sebab sebijik cam mak dia. 
dia tid0 ngan kazen2 dia kat beranda rumah..

tadaa...ni la kazen2 dia.
yang kazen2 dia x dak nama sangat. 
yang warna hitam tu..namanya hitam junior.
kucing putih oren tu panggil gelemben junior.

yang ni namanya tutung.
kucing oKu kat rumah.
sebelah mata buta dan sebelah lagi berselaput.
nanti aku cerita kisah dia di entry akan datang.

yang ni ibu2 bapak2 anak kucing tadi.
yang kat bawah sekali tu la putut..
yang tengah bersihkan badan tu namanya gelemben.
dan yang tengah mengampai tu la hitam..
kucing tua2..huhuhu...

kucing ni anak putut.
sampai besar la ni masih menyusu.
kesian adik2 dia.....
nama dia putih pas tu aku slalu kata dia ni albino.
nanti aku cerita, kalau ingat..

ini namanya t0mpok.
kucing ni bukan adik beradik or sepupu sepapat ngan kucing2 tadi.
ni kena pungut kt tempat lain...
tapi dia dah bergeng dah ngan kucing2 kat rumah..
cuma time makan, dia suka makan s0rang2.

yang ni kucing baru.
macam lembu kan...warnanya jer..
dia ni masih s0mbong ngan kucing2 di rumah.
kena pungut juga sebab kesian x dak sapa bagi makan.
dulu anak dia ada 5 ek0r sekarang tinggal 2.
sebab??? tak tahu la, budak tu cakap cam tu aku cakap cam tu juga la.

bapak panjang entry aku..
x kisah la...
bukan selalu....
kalau korang paham apa aku cerita ,
 cuba bilang ada berapa ek0r kucing kat umah aku????
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
dah kira ker???
dapat berapa???
18...
ya, bet0l..
tepuk tangan..clap2..
(^_^)

May 16, 2011

New Picture Anak Si Kuning (Ning2)

Ni anak ning2 yang penah aku citer dulu.
Dorang ni bukan setakat comel.
Kuat main lagi.
Dorang ni asyik berlari berkejaran.
(seindah bunga di taman.........aceceh, ternyanyi la plak)
Terlompat sana.
Terlompat sini.
Terkam sana.
Terkam sini.
Ngan kaki orang sekali dia terkam buat main.



May 6, 2011

KisaH Ning2 Si Ibu KuCiNg & Anak2 BeliaU

HUhuhuhu..dah lama aku nak tulis entry pasal ning2 dan anak2 dia.
Tapi disebabkan aku x dapat edit gambar dia.
Maka, terlewat la sedikit untuk berkongsi pasal anak Ning2.


Yang atas ni si ibu kucing bernama Ning2.
Nama Penoh Kuning.
Dia ni la yang terkam kaki aku.
Dia punya risau kat anak dia jangan cakap.
Kalau anak dia nak jalan jauh skit jer.
Jangan harap la...
Memang dia pungut satu2 masuk gua dia.
huhuhu..


Ni la anak Ning2...
4 ekor suma.
Pas tu sekarang suma dah pandai jalan2 dah.
Kencing pun bersepah2.
Jadi aku wat la tandas untuk dorang.
Bukan bertukang ek...
Aku bagi penutup kotak.
Pas tu memang doarang buang air kat atas benda tu la.
Bijak x...Kecik2 lagi dah pandai.
Huhuhu....

Pasal nama dorang..
Aku x fikir lagi.
Aku asa nak bagi nama :
 Bum2, Bim2 untuk warna oren
dan
Dum2, Dim2 tuk warna hitam.
Kan kembar..tu nama lebih kurang je.
Hahahaha.....
Tak tau lagi la....Nanti la fikir.
Ni lom anak Momot lagi.
4 ekor juga.
Haishhkk..poning2..

 CoMeL Kan... (^_^)

-THE END-

May 4, 2011

HamPeh PuNya KuCiNg


Perghh...berbirat kaki aku wo0...
Ni suma gara2 kucing aku Ning2..
Marah sangat ngn kucing len kaki aku yang dia terkam...
Yang hampehnya, time tu aku angkat seluar sampi lutut....
Apa lagi...Bukan takat kaki kanan..
Ngan kaki kiri skali dia hentam..
Huh, ada jalur gemilang warna merah kat kaki aku ter0s.
Sakit wo0...Tapi aku x leh marah.
Sebab salah aku.

Ning2 nk protek anak2 dia yg x reti bahasa tu lagi.
Aku plak saja bawa Momot tengok anak Ning2.
Ning2 time tu dah risau dah.
Sebab Momot dah bunyi marah.
Tapi aku pegang la momot tu.
Jadi kebarangkalian dia nk terkam anak Ning2 tu x dak.

Waktu aku angkat Momot nak kasi kuar..
Tetiba asa kaki aku kena terkam.
Hampeh punya Ning2...
Apa, ang hingat ngan terkam kaki , cakar kaki aku,
Momot tu asa sakit ke.
Kang aku marah x makan ko es0k..
Huhuhuhu....
Nasib baik aku ni berjiwa lembut..
Ko tetap dapat ikan sekor Ning2.

p/s: Moral of the story: jgn uji kesabaran ibu kucing. Walaupun nampak tenang, hati2. Cth terdekat, kaki aku ler...X sangka punya Ning2.




Dec 6, 2010

MoMot Aku..



Nama : Comot
Nama glamer : Momot
Umur : Hampir 2 thn
Makanan Kegemaran : Ikan
Hobi : Dok lepak depan bilik aku n orang len
Adik bradik : Kuning

Ni kucing yang aku jaga dr dia kecik.
Sayang sgt2 kucing ni sgt2,
coz dia la peneman aku time suma mamber blok aku balik kg.
Waktu kecik suka kena dukung.
Dah besar ni, bila aku angkat kompom lompat punya. 
Tak caya, cuba angkat.Huhuhuu............

-The End-

Welc0mE To The CluB.......

Baby

Nama kucing ni baby...
Jumpa dekat pantry blok E...
Len yang di cari, len yg di jumpa...
Waktu jupa, c0mot ckit la....
Ambik, bawa pi bilik Kely...
Maka, terjadi la kerja masa kosong...
Yang terus di penuhi oleh org2 berikut :

Kely = TuaN puNya KuciNg
Maya = Sp0nser Tuala
Fira (nama aku ni) = TuKaNg MaNdiKaN KuCiNg

Lagi pic baby ngan aku: