LoVe My FrieNds

Jan 6, 2012

tanda2 awal kanser yang kita tak tahu

seperti yang kita tahu kanser merupakan salah satu penyakit membunuh
walaupun ramai yang tahu tapi ada juga segelintir mereka2 yang tak ambil peduli
sebelum ni aku memang selalu go0gle pasal penyakit kanser
untuk rujukan aku, mana tau aku sakit kan
sebab selalunya kalau aku sakit aku x rasa sangat..
kalau nangis baru aku tau sakit aku teruk...
mak aku pun penah cakap, kalau aku sakit aku tak penah nak bagitau.
ntah la...kekadang senyap tu lagi baik dari membuatkan orang risau...

ok, back to the p0int...
banyak tanda awal kanser yang kita kena tahu dan perlu berjumpa dengan pakar.
walaupun kadang2 hasil pemeriksaan menunjukkan bukan..
tp x salah untuk kita membuat pemeriksaan kan..
supaya ia boleh tahu tahap kesihatan kita.
dan supaya ia b0leh di cegah sebelum mencapai tahap 4.

cam mana aku tau suma ni????
ni yang aku nak share ni.
k0rang klik kat sini
nama blog ni ! Ayang Disayang !
aku tak kenal empunya blog but, maklumat dia pasal tanda awal kanser sangat membantu.
aku harap, k0rang ambik la masa untuk membaca..
tak kan baca kisah artis jer...
gosip jerr....bosan la der....huhuhu...


p/s : t aku dah keje aku nak wat pemeriksaan kesihatan tiap2 tahun...

0 comments: