LoVe My FrieNds

Dec 20, 2011

Lesung Pipit


buang tebiat jap. tetbe aku nak cerita pasal lesung pipit. 
walaupun semua org dah tahu apa tu lesung pipit...aku x kisah..
nak juga wat entry ni tuk membanyakkan lagi bacaan2 aku di masa tua nanti.
ari ni aku nak menggumumkan semua org yang berlesung pipit adalah cacat.
perghh...dasyat giler ayat aku. x dak tapis2...miahahaha..
walaubagaimana p0n...kecacatan anda itulah menjadikan anda c0mel dan menarik.
dan saya suka lelaki yang ada lesung pipit belah kiri jer..kanan tak mau. hahahhaa...
ini adalah pengakuan exclusive tanpa bayaran dari XieRza.

‘Lesung pipit terjadi akibat dari variasi otot muka yang dipanggil zygomaticus major. Kecacatan variasi berlaku pada otot ini yang sepatutnya hanya mempunyai struktur tunggal dari tulang zygomatic. Tulang ini membahagi kepada superior (bahagian atas tepi bibir) dan inferior (bahagian bawah tepi bibir). Selain itu, factor terjadinya lesung pipit adalah kerana otot zygomaticus lebih pendek dari normal menyebabkan kulit tertarik dan terbentuklah lekuk pada pipi'
- Sumber: Madsci network dan Wikipedia

Preity Zinta yg c0mel

3 comments:

Sya Syazana said...

lesung pipit oh lesung pipit.. saya takde lesung pipit -,-

Najwa Sofwani said...

those yg ade lesung pipit mmg comel, ohh jeles...hihihi

XieRza said...

sy ada les0ng pipit tp x nmpk sngt c0z dh gem0k...lesung batu besaq ada kt umah. hahhaaha..