LoVe My FrieNds

Dec 16, 2012

Dendam

Dalam diri aku ada satu dendam
Dendam yang sudah lama sebati
Dalam setiap sudut yang sukar dilihat
Dan susah untuk ku hapuskan

Adakah kerana aku tidak pernah meluah
Adakah kerana aku selalu berpura
Adakah kerana aku terlalu memikirkan
Atau adakah kerana aku sudah berputus asa

Sikap ku dulu dan kini berbeza
Selalu berdiam dan berfikir
Suka buat hal sendiri
Senyap

Mereka kata memahami, tidak
Mereka kata mengetahui, tidak
Mereka kata aku salah, tidak
Mereka kata aku betul, tidak

Mereka meminta tapi tidak memberi
Mereka memohon tapi tidak memberi
Mereka mengharap tapi tidak memberi
Mereka membetulkan tapi tidak juga memberi

Perlukah aku terus bersabar
Mengabai rasa sendiri
Terus menangis sendiri
Dan aku menjadi semakin penat

Semua yang ku rasa telah menjadi dendam
Ku rasa sekeliling salah
Ingin ku lari entah ke mana
Pada siapa lagi mampu ku mengadu selain-Mu
Yang lebih mengetahui dan memahami

0 comments: