LoVe My FrieNds

Feb 10, 2013

CINTA ITU SULIT

Ini semua poyooo..... hahahhaa......

"SULIT" di sini bukan bermaksud fail sulit or hubungan sulit yang terlarang oke... Saja ja letak tajuk tu. Sebab aku dah terbiasa dengan tajuk "Cinta itu Abstrak", "Cinta itu Misteri" or "Cinta itu Buta". Cinta itu Sulit pun dah ramai orang pakai kot. Tapi aku nak guna juga perkataan sulit ni. Hahahhaha......

Tanpa sedar meminati seseorang itu mudah, tapi untuk jatuh cinta itu adalah susah. Adakah apabila kita rindukan seseorang itu menunjukkan kita cintakan dia. Boleh di katakan ya, dan boleh juga dikatakan tidak.. Sulitnya memahami apa yang ada dalam hati. 

Bila meminati seseorang, perasaan itu hanya sementara. Bila hilangnya orang yang diminati, akan dikenang dengan senyuman. Dan masa akan membuatkan terlupa. Sekali sekala menggingati, senyuman terukir di hati dan di bibir. Tetapi bila dengan orang yang di cintai, ia sangat berbekas di hati. Bila hilangnya Orang yang dicintai, akan terluka dalam yang meninggalkan parut. Dah pakai foundation pun masih nampak kesan parutnya. Senyuman di bibir tetapi hati menangis. Masa berlalu bukan penentu, di satu sudut hati sukar untuk dipulihkan.

Kisah aku, kadang kala aku kompius dengan diri aku.Adakah aku cintakan dia?????? Aku gembira bila dia ada, bila berborak dengannya membuatkan aku tertawa, bila dia hilang aku selalu rindu, bila dia menyepi aku risau. Dan bila perasaan ini bercampur aku menangis. Si dia bagiku hanya seorang teman dan sahabat baik. Tapi kehadirannya sentiasa aku nantikan. Am I fall in love??? Oh sulitnya perasaan ini.

Malas juga melayan perasaan, sebab yang aku dapat hanyalah luka. Aku abaikan perasaan yang mendatang. Tetapi bila sunyi, buat aku teringat. Ingin ku lari, tapi tak mampu. Bila ku sedari ia bukan di genggaman, aku terpaku. Suitnya cinta, sulitnya memahami, sangat berahsia. 

Cinta itu sulit, sesulit perasaan aku sekarang... kahkahkah...meroyan kah aku..

Sumber : Facebook




0 comments: